اعضای بدن در زبان
نوشته شده توسط : پری

بدن انسان از اجزای مختلفی تشکیل شده است که هر کدام وظایف خاصی دارند. در زبان انگلیسی، هر کدام از این اعضا نام‌های ویژه‌ای دارند که به ما کمک می‌کنند تا به صورت دقیق‌تر درباره آن‌ها صحبت کنیم. در این متن به معرفی برخی از این اعضا و واژگان مرتبط با آن‌ها می‌پردازیم.

Head (سر): شامل قسمت‌هایی مانند brain (مغز)، eyes (چشم‌ها)، ears (گوش‌ها)، nose (بینی) و mouth (دهان) است. مغز که در جمجمه قرار دارد، مرکز کنترل بدن است. چشم‌ها برای دیدن، گوش‌ها برای شنیدن، بینی برای بوییدن و دهان برای خوردن و صحبت کردن به کار می‌روند.

Neck (گردن): گردن، سر را به تنه متصل می‌کند و دارای ماهیچه‌ها و عروق خونی مهمی است. در انگلیسی به آن neck گفته می‌شود.

Torso (تنه): تنه شامل chest (سینه) و abdomen (شکم) است. در سینه، heart (قلب) و lungs (ریه‌ها) قرار دارند. قلب خون را پمپاژ می‌کند و ریه‌ها وظیفه تبادل اکسیژن و دی‌اکسید کربن را بر عهده دارند. در شکم، stomach (معده)، liver (کبد)، intestines (روده‌ها) و kidneys (کلیه‌ها) قرار دارند.

Arms (دست‌ها): دست‌ها شامل upper arm (بازو)، forearm (ساعد) و hand (دست) هستند. دست‌ها به انجام کارهای دقیق و حرکات پیچیده کمک می‌کنند.

Legs (پاها): پاها شامل thigh (ران)، calf (ساق) و foot (پا) هستند. این اعضا به تحمل وزن بدن و حرکت کمک می‌کنند. استخوان‌ها، مفاصل و ماهیچه‌های پاها برای راه رفتن و دویدن ضروری هستند.دراین مطلب توضیح داده شده است

Skin (پوست): پوست، بزرگترین عضو بدن است که کل بدن را می‌پوشاند و وظیفه حفاظت از اعضای داخلی و تنظیم دمای بدن را بر عهده دارد.

در مجموع، آشنایی با واژگان انگلیسی مرتبط با اعضای بدن به ما کمک می‌کند تا بتوانیم در ارتباطات روزمره و در زمینه‌های پزشکی به صورت دقیق‌تر و موثرتری صحبت کنیم. واژگان انگلیسی همانند واژگان فارسی برای هر عضو بدن به ما این امکان را می‌دهند تا به طور صحیح و مشخص درباره آن‌ها گفتگو کنیم.

 





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 6 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: